torsdag:


sen slog klockan äntligen 09:55 och jag fick gå till bussen. jag klarade inte av att hålla mig vaken på bussen som vanligt och även om jag bara somnade någon minut vaknade jag sjöblöt utan att överdriva, precis som jag gör flera gånger per natt nuförtiden. tur att jag sover ensam, annars skulle väl mitt sällskap halka ur sängen i all väta. nej men seriöst, det är sjukt jobbigt. jag drömmer några mardrömmar per natt som vanligt men nu har jag lyckats vakna flera gånger per natt av att jag är sjöblöt och alldeles iskall. väldigt härligt. någon som vet vad problemet är?

i allafall, jag mötte upp matilda på centralen vid spottkoppen. fick gå till centralen från plattan också för jag lyckades ju gå åt fel håll. alltså när man kliver av tunnelbanan kan man gå åt vänster - då hamnar man på plattan eller så går man åt höger, vilket jag skulle, och hamnar på centralen, där det då var planerat att jag skulle hamna. mitt problem är nu att jag jämt lyckas glömma bort åt vilket håll centralen ligger och vice versa vilket jag även gjorde idag och jag började gå åt fel håll. när jag upptäckte detta hade jag ju börjat gå redan och tunnelbanetåget stod kvar så jag kunde ju inte tvärvända för jag vet ju att halva tåget sitter och glor på mig och det hade ju vart pinsamt att visa att jag gått fel. så jag fick gå lite extra i kylan men vad gör det?

sen var jag hungrig, som vanligt, och tvingade med matilda till burger king.
och som ni ser är matilda väldigt ivrig att bli fotograferad.

matilda åt milkshake. ja, åt. och jag åt whopper.. meal.

sen gick vi i massa affärer och jag hittade såklart massor av saker för jag har noll pengar. matilda däremot som hade pengar hittade ingenting.

vi provade hattar.

..och åt på mcdonalds.

vi blev bjudna på kaffe av mcdonalds. en jävla stor mugg måste jag säga.

här skådar ni matilda i ett tappert försök att demonstrera hur pass liten muggen faktiskt var men hon failar och ser mest ut att tro att hon röker på.

jag köpte latte. okej, det var för att se vuxen ut. eller för att se ut som att jag kommer från stockholm.

sen hängde vi lite på centralen för det gör alla som är coola, jag menar hallå - förkväll har faktiskt spelats in där.

sen åkte jag hem.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0