ica kniven

plats: ica kniven.
tid: ca 30 min sen.

jag är på väg ut med nyhandlade varor i väskan, mitt sikte är inställt på min cykel som står 10 meter rakt framför mig. i ögonvrån upptäcker jag två pojkar ca 13 som står och gömmer sig lite vid sidan av en stor blomhylla. det syns på lång väg att de står och smygröker.

blicken som möter mig avslöjar rädsla för att bli påkommen och inom loppet av en sekund har frasen "men ni står väl inte här och smygröker pojkar?" dykt upp i skallen på mig. jag kväver impulsen av att säga den högt och går vidare till min cykel, låser upp och leder iväg den över vägen.
tänker inte mer på saken.


plats: min säng, använder datorn
tid: ca 3 min sen

jag skulle ha sagt det. jag vågade ju, varför sa jag inget?
"vet era föräldrar att ni står här och röker?" kunde jag sagt. "hur gamla är ni egentligen?" "jävla oansvarigt av er" sen hade jag kunnat avsluta det hela med att ta upp en spliff och tänt. sen skulle jag gått.


varför gjorde jag inte det? varför hade jag ingen spliff i väskan?
det måste jag börja ha ifall ett nytt sånt här tillfälle dyker upp.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0