onsdag: jag är en hemsk människa.

imorse stod jag och höll i bebisen efter att hon ätit. ni som inte vet så mycket om bebisar, så, varje gång en bebis har ätit så måste den rapa, annars kräks den. dom brukar kräkas ändå men inte lika mycket.

det blev lite bråttom när alla barn skulle iväg till skolan och dagis och ingen var väl speciellt sugen på att lyssna på vad jag sa utan ville hellre busa massor. så mellanbarnet, treåringen, ställer sig under bebisen varpå jag sätter bebisen på hennes huvud (jag håller fortfarande i den) och det tycker treåringen är jätteroligt och står och fnissar. och så kräks bebisen. det rinner gammal mjölkersättning längs min hand och vidare ner i ansiktet på treåringen. treåringen får lite smått panik och börjar gråta hysteriskt och jag får kväva ett skratt.

usch vad hemsk jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0