onsdag: städerskan.

jag hittade förresten burger king-maten imorse. jag skulle städa undan lite för att städerskan skulle komma och städa idag och så skulle jag plocka ihop ett gäng påsar och en av påsarna var ganska tung.
jag kände nästan på mig vad som låg i påsen och ni som känner mig förstår ju att jag var tvungen att öppna och titta i påsen. och lukta. jag kände det på mig hela tiden, jag visste vad som skulle hända redan när jag kände den tunga påsen. jag visste att fast jag är jättekänslig mot lukter så är jag ändå tvungen att känna efter hur pass mycket det stinker. sagt och gjort, det gjorde jag. jag var beredd på att munnen skulle fyllas med sura uppstötningar men icke. det luktade ingenting. min besvikelse nådde sin topp.

sen tryckte jag iaf ner maten bland mina andra sopor och tänkte att det städar säkert städerskan bort. men efter några timmar när jag går in på mitt rum har hon bytt påsen i papperskorgen och så har hon lagt den gamla äckliga matfyllda påsen på min säng. min renbäddade säng.

antingen tillhörde det inte hennes jobb, att slänga våra sopor, eller så hatar hon mig bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0