söndag:

jag och morbror sitter kvar vid matbordet, vi har precis ätit middag och all disk är bortlockad. 
moster har gått in med bailey för att bada honom och seven ligger på övervåningen och sover. morbror som sitter och tittar ut genom fönstret säger åt mig att titta på gubben som kommer så jag tittar ut genom fönstret och väntar. snart kommer en något överförfriskad gubbe som vinglar som ingen jag tidigare sett vingla förr. han var påväg ut på vägen där bilarna susar förbi, och så sneddade han tillbaka till andra sidan vägen, så får han syn på soptunnorna som han ska försöka hålla sig fast i. självklart ramlar soptunnan omkull och gubben efter ner i diket.
morbror sprang ut och hjälpte farbror upp, så blev det kramkalas. efter någon minut kommer en tant med en hund förbi och suckar, stannar och säger något. morbror försvinner och kommer tillbaka i sin bil och skjutsar hem farbrorn.

vilken gentleman han är, min morbror.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0