torsdag,

igår efter jobbet ville jag gå på promenad. problemet var att jag slutade 21.15 och det var becksvart ute. jag är lite mörkrädd men kände mig beslutsam ändå så jag knallade åt fel håll hemåt. upp för backen, nästan framme vid tunneln, började tänka på all mörk svart skog jag kommer vara omgiven av ett par kilometer hem, ska jag skicka ett sms till sussie och berätta vilken väg jag tar utifall att en mördare hoppar fram mellan ett par tallar och tar med mig hem? nä, där fick jag panik och mitt i beslutsamhetens steg tvärvände jag och gick åt rätt håll hemåt. men tog ändå en liten omväg hem.

känner mig fånig samtidigt som jag känner att det var rätt beslut. jag lever ju, vem vet om jag levt om jag tagit den andra vägen igår?

var duktig med maten igår, förutom en kaka på kvällen jag inte kunde motstå och en burk makrill i tomatsås jag hävde i mig igår på kvällen. ångest över det idag, är det därför jag inte gått ner något ynka hekto idag på vågen? nej det tror jag inte men det är alltid skönt att kunna skylla på något. vägde exakt samma idag morse som igår morse, dvs 65,1 kg. har iaf inte gått upp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0